banner na výměnu

Aero 1000/20 HP

 


Ročník výroby

Počet vyrobených ks

Max. rychlost

Cena

1933 - 1934

256

100 km/hod

23 900 - 25 800 Kč


 


V roce 1933 přichází na řadu třetí a zároveň poslední model "cinkáče", kterým bylo Aero 1000, nazývané také "silniční štikou". Opět řadový dvoutaktní dvouválec s vrtáním 85 a zdvihem 88 mm dodával výkon 26 HP při 2 600 otáčkách za minutu. Oproti starším modelům byl zvětšen chladič a jeho maska se svislým dělícím žebrem již byla tento model charakteristická. První kusy ještě neměly přední brzdy, ale vzhledem k výkonu motoru byly již v dalších sériích přední brzdy dodávány ve standardním provedení. Změnu opět dostává převodovka, kde bylo možno získat přídavnou převodovku, takže vozidla dostává vlastně šest rychlostí. Přídavnou převodovku dodávala opět firma Walter. Obě tuhé nápravy jsou odpruženy čtvrteliptickými, podélně uloženými listovými pery. Karoserie je samonosná a celokovová. K základní plošině jsou přivařeny podélníky pro zakotvení listových per, dále příčná stěna s nádrží paliva a horní část karoserie Částečně byla zvětšená karoserie, přičemž její známý základ zůstal bez velkých změn. Nejčastějším provedením byl opět dvou až čtyřmístný roadster, zde opět nechybělo zadní nouzové sedadlo, a dále pak limuzína s pevnou střechou. Vozy byly již standardně vybaveny velkými reflektory Bosch a jako každý typ cinkáče také jednou elektrickou chromovanou houkačku umístěnou na přední hrazdě před chladičem. Tento typ byl ve výrobě pouze dva roky a za tuto dobu se vyrobilo asi 260 vozidel. Následoval návrat k výrobě menšího počtu šestsetšedesátdvojek a poté již zahájena výroba třicítky.


 


MOTOR

Typ

dvoudobý dvouválec

Vrtání

85 mm

Umístění

vpředu, za nápravou

Zdvih

88 mm

Zdvihový objem

998 ccm

Kompresní poměr

6,5 : 1

Výkon

26HP/ 19kW/2800 ot./min

Mazání

směs olej-benzín 1:30

Doprava paliva

samospádem

Objem paliv. nádrže

38 l

Karburátor

Amal

Objem chladiče

12 l

Typ chlazení

termosifonové

 

 

SPOJKA - PŘEVODOVKA

Spojka

suchá, třecí, kuželová

 

 

Převody

3 + Z

 

 

ELEKTRO

Instalace

6 V

Pořadí zapalování

1- 2

Zapalování

dynamoakumulátorové

 

 

NÁPRAVY

Přední náprava

tuhá - kovaná

Zadní náprava

tuhá - trubková

Přední pérování

podélným čtvrteliptickým perem

Zadní pérování

podél.  čtvrteliptickým perem

Přední brzdy

mechanické, bubnové/část bez brzd

Zadní brzdy

mechanické, bubnové

Rozchod vpředu

1050 mm

Rozchod vzadu

950 mm


Váha vozu

540 - 580 kg

Užitečné zatížení

300 kg

Rozvor

2230 mm

Celková šířka

1190 mm

Celková délka

3200 - 3400 mm

Max. výška

1460 mm

Spotřeba paliva

8,5 l/100 km

Spotřeba oleje

0,3l/10 l benzínu

Typ karoserie - roadster, limuzína