banner na výměnu

Aero 50

 


Ročník výroby

Počet vyrobených ks

Max. rychlost

Cena

1936 - 1942

1208

130 km/hod

 37 500 - 60 200 Kč


 


Vzhledem k velkému úspěchu nové koncepce Aero 30 bylo rozhodnuto o zdokonalení vozu sportovnějším a výkonnějším motorem. Tak v roce 1936 přichází na řadu Aero 50, které opět vychází z předchozího typu ladných křivek Aero 30. Největší změnou je opět zdvojený litrový motor a tím i zvýšený výkon na 50 HP při 3 500 otáčkách za minutu. Nejen objem, ale i chladící okruh motoru doznal změn. Byl již vybaven čerpadlem a ventilátorem umístěným za chladič. Zároveň však při zvýšeném výkonu disponoval spotřebou až 15 litrů paliva na 100 kilometrů. Změny se dočkaly i brzdy, které byly již kapalinové, značky ATE-Lockheed. Ruční brzda zůstala mechanická na zadní kola. Převodovka s rozvodovkou byly umístěny před motorem. Karoserie opět vycházely z osvědčených typů, třímístný roadster Sport, čtyřmístný roadster Standard, kabriolet a limuzína, tedy karoserie s pevnou střechou. Samozřejmé je i to, že dle modelu se tvar karosérie měnil, a to zvlášť markantně při výrobě nového modelu 1939. Karoserie padesátky byla lépe vybavená než třicítková. Bohatěji žebrovaná maska ale i postranní kryty motoru dokazovaly, že se jedná o automobil vyšší třídy. Díky velmi dokonalému tvaru karoserie byly padesátky karosovány renomovanými karosárnami, mezi nejznámější patří samozřejmě Carrosserie Sodomka ve Vysokém Mýtě.

Hrajte blackjack, nebo vyzkoušejte poker online! Máme pro vás ty nejzajímavější informace ze světa hazardu! Nebo vás víc lákají automaty? Jak je libo, hrajte cokoli - s námi sázíte na jistotu!


 


MOTOR

Typ

dvoudobý čtyřválec

Vrtání

85 mm

Umístění

vpředu, za nápravou

Zdvih

88 mm

Zdvihový objem

1997 ccm

Kompresní poměr

5,2 : 1

Výkon

50HP/ 35kW/3500 ot./min

Mazání

směs olej-benzín 1:20

Doprava paliva

samospádem

Objem paliv. nádrže

50 l

Karburátor

Solex

Objem chladiče

20 l

Typ chlazení

nucené čerpadlem

 

 

SPOJKA - PŘEVODOVKA

Spojka

suchá, třecí, jednolamelová

 

 

Převody

3 + Z

 

 

ELEKTRO

Instalace

6 V

Pořadí zapalování

1- 3- 2 - 4

Zapalování

dynamoakumulátorové

 

 

NÁPRAVY

Přední náprava

kyvadlová

Zadní náprava

kyvadlová

Přední pérování

příčným půleliptickým perem

Zadní pérování

příčnými půleliptickými pery

Přední brzdy

hydraulické, bubnové

Zadní brzdy

hydraulické, bubnové

Rozchod vpředu

1180 mm

Rozchod vzadu

1240 mm


Váha vozu

950 - 1190 kg

Užitečné zatížení

320 kg

Rozvor

2592 - 2790 mm

Celková šířka

1500 - 1600 mm

Celková délka

4130 mm

Max. výška

1510 mm

Spotřeba paliva

15 l/100 km

Spotřeba oleje

0,5l/10 l benzínu

Typ karoserie - cabrio, roadster, limuzína