banner na výměnu

Aero 500/10 HP

 


Ročník výroby

Počet vyrobených ks

Max. rychlost

Cena

1929 - 1932

1358

70 km/hod

16 600 - 21 400 Kč


 


Dvoudobý, kapalinou chlazený jednoválec s letmo uloženým klikovým hřídelem byl při vlastní výrobě, ale i opravách velmi levný. Jednoduché, až přímo ukázkové, je akumulátorové zapalování s přerušovačem, umístěným přímo na klikovém hřídeli. Motor se spouštěl ručně z místa řidiče pákou s lankem, které se odvíjelo na kladce s rohatkou. Dodával se však i spouštěč elektrický, který vyluzuje při startování ono charakteristické zacinkání. Od kuželové spojky v nekrytém setrvačníku se pohon přenáší spojovacím hřídelem (kardanem) v trubkovém pouzdru na tuhou zadní nápravu.Ve společné skříni je umístěna spojka, třístupňová převodovka a tento montážní celek včetně mostu zadní nápravy (tzv. téčko) se již tehdy vyráběl ve spolupráci s firmou Walter. Obě tuhé nápravy jsou odpruženy čtvrteliptickými, podélně uloženými listovými pery. Mechanické bubnové brzdy působí pouze na zadní nápravu a lehká kola s drátěným výpletem jsou na hlavě opatřené klínem upevněna centrální maticí. Karoserie je samonosná a celokovová. K základní plošině jsou přivařeny podélníky pro zakotvení listových per, dále příčná stěna s nádrží paliva a horní část karoserie, která byla původně pro větší tuhost řešena jako jednodveřová. V zavazadlovém prostoru se našlo místo ještě pro třetí sedadlo, jehož opěradlo je současně víkem s uchycením pro rezervní kolo. Nejčastějším provedením byla karoserie se sklopnou plátěnou střechou - roadster, za příplatek pak s pevným nástavcem na zimu - hardtop. Prodávalo se též luxusnější provedení kupé jako faux-cabrio, tedy karoserie s neodnímatelnou střechou.

Vítejte ve světe pokeru, kde je možné úplně všechno! Pokud víte, jak na to. Naučte se vše, co potřebujete k úspěšným hrám na internetu, udělejte si vlastní názor na bad beaty, všimněte si výhod cash-out strategie. Buďte součástí světa ve světě, světa pokerových her a heren!


 


MOTOR

Typ

dvoudobý jednoválec

Vrtání

85 mm

Umístění

vpředu, za nápravou

Zdvih

88 mm

Zdvihový objem

494 ccm

Kompresní poměr

6 : 1

Výkon

10HP/ 6kW/2700 ot./min

Mazání

směs olej-benzín 1 : 20

Doprava paliva

samospádem

Objem paliv. nádrže

38 l

Karburátor

Amal, Zenith

Objem chladiče

8 l

Typ chlazení

termosifonové

 

 

SPOJKA - PŘEVODOVKA

Spojka

suchá, třecí, kuželová

 

 

Převody

3 + Z

 

 

ELEKTRO

Instalace

6 V

Pořadí zapalování

1

Zapalování

dynamoakumulátorové

 

 

NÁPRAVY

Přední náprava

tuhá - kovaná, trubková

Zadní náprava

tuhá - trubková

Přední pérování

podélným čtvrteliptickým perem

Zadní pérování

podél. čtvrteliptickým perem

Přední brzdy

bez brzd

Zadní brzdy

mechanické, bubnové

Rozchod vpředu

1050 mm

Rozchod vzadu

950 mm


Váha vozu

450 - 480 kg

Užitečné zatížení

280 kg

Rozvor

2230 mm

Celková šířka

1190 mm

Celková délka

3200 - 3400 mm

Max. výška

1460 mm

Spotřeba paliva

6,5 l/100 km

Spotřeba oleje

0,5l/10 l benzínu

Typ karoserie - roadster, cabrio, hard-top