Bohumil Holas


 
 

 


Po vystudování Obchodní vysoké školy byl přijat do obchodního oddělení továrny Aero. Ovládal několik světových jazyků, kromě toho uměl i arabsky. To mu přišlo vhod i v roce 1934, kdy absolvoval s Rudolfem Navarou a litrovou aerovkou svou cestu do Indie, kterou popsal ve své knize In-šallah, jízda modrého vozu třemi světadíly.


 

V další roce 1933 vyráží AEROSPEXOR. Tentokrát se jedná o cestu téměř 14 000 kilometrů dlouhou a vedoucí východní Saharou do Murzuchu, Tunisem a Alžírem do Maroka. Tři dvouválcové aerovky 662, mimochodem v barvách trikolory, vyrážejí přes Libyi, Tunisko, Maroko, Španělsko, Francii Itálii a Německo a zpět do Prahy. Rok 1934 znamená pro Elstnera cestu s Modrým Teamem. Čtyři litrové modré aerovky vyrazily přes Německo, Francii, Alžírsko až do Maroka k pohoří Atlas a zpět přes Španělsko, Francii a Německo do Čech. Poslední cestou s čistokrevnou aerovkou byla v roce 1935 cesta do Anglie a Skotska. Nemůžeme vynechat ani knížky, ve kterých své cesty popisuje, ale i knihy technické, kde popisuje vlastní užívání a údržbu automobilů Aero. Ať už se jednalo o Aero-malý vůz pro velké cesty, či Aero 30.


   

 
 

Kontakt: stepan@zapadlo.cz


Kopírování a další publikování jakýchkoli materiálů z tohoto webu je bez předchozího písemného souhlasu autora zakázáno!