Stanislav Kafuněk


 
 

 


zakladatel Aero Car clubu, vydavatel klubového časopisu Aero Club Revue, dlouholetý závodník  se narodil  v roce 1905 ve Skutči a po absolvování hospodářskoekonomické  školy nastoupil v pojišťovně Patria, později pak do pojišťovny Slavia. Právě v pojišťovně Slavia začal „povyšovat“, stal se prokuristou a později ředitelem. Při své práci v pojišťovně se dostával do styku s automobilovými závodníky, až se později setkal s Leopoldem Slavíkem, ředitelem tovární prodejny Aero Na Poříčí a tím začíná velká epocha jeho života s vozy Aero. Jeho známosti s předními „aerovkáři“ (Turkem, Formánkem, Nimzhausem, Sochorem, Nahodilem) jej dovedli až do první aerovky, kterou byla „pětistovka“ v roce 1930. Od té doby zůstal aerovkám věrný a dokazoval jejich kvalitu na mnoha akcích: V roce 1933  vyhrává na Aero 662 pohár presidenta T. G. Masaryka a to na trati Praha – Brno – Praha. Byl to jediný pohár, který T.G.M. věnoval motoristickému sportu.


 

V roce 1935 vyhrává třetí ročník 1000 Mil československých (bohužel tak osudných pro B. Turka a E. Slavíkovou). Rok 1937 byl bohatý na úspěchy, v soutěži Malá dohoda, z Československa přes Jugoslávii do Rumunska přijíždějí se svými spolujezdci Sochorem a Nimzhausem na „padesátce“ do cíle jako první. Po vítězství je přijal tehdy mladý rumunský korunní princ, kterému předali čestný odznak Aero Car Clubu. Další trofej si v roce 1937 připsal na Rallye Monte Carlo, kde se na padesátce stal absolutním vítězem. Přišla doba okupace, aerovky byly panu Kafuňkovi zabaveny Němci a tím skončila doba nejen závodění, ale později bohužel i aerovek vůbec. Nemůžeme však také zapomenout na angažování při založení Aero Car Clubu ale i Autoklubu republiky československé a hlavně na klubový časopis Aero Car Club Revue, kterého byl vydavatelem.


   

Použitý materiál laskavě poskytl pan Milan Kafuněk, Dánsko


 
 

Kontakt: stepan@zapadlo.cz


Kopírování a další publikování jakýchkoli materiálů z tohoto webu je bez předchozího písemného souhlasu autora zakázáno!